
Az ember ősrégi álma, a kötöttségek nélküli repülés 1903-ban vált valóra a Wright testvérek által.Ahhoz, hogy a levegőbe jutáshoz szükséges energiát előállítsuk, a hajtómű (légcsavar és motor) kifejlesztése volt elsődleges, a sárkány szerkezeti felépítéséről már álltak rendelkezésre vitorlázó tapasztalatok. Hajtómű segítségével gyorsabb közlekedést tudunk megvalósítani, ami mára jelentősen felgyorsította az emberiség fejlődését. Pilóta szempontból a hajtómű (légcsavar és motor) a jóval szabadabb repülés mellett vezetést befolyásoló, folyamatos ellenőrzést igénylő rendszer. Nemzetközi osztályozás a motoros repülőgépeket önálló kategóriába sorolja, amit tovább osztályoznak súly, hajtómű típus, hajtóművek száma, futómű megoldás, tervezett feladat és sok egyéb szempont szerint.

Szabadidős repülők számára kezdésnek az egyhajtóműves szárazföldi könnyű kategóriába sorolt repülőgépek az ideálisak költség és használhatóság szempontjából. A pár évtizede engedélyezett ultrakönnyű repülőgépeket nem soroljuk ide, viszont a motoros vitorlázó repülőgépeket igen. (Single
Engine Piston SEP és Touring Motorglider TMG.) Az Aeroklub Kecskéd kizárólag klubtagok számára képzést nyújt motoros repülőgépekre kezdő szinttől a PPL (Private Pilot License) kategóriáig, ezen belül LAPL (Light Aircraft Pilot License) könnyített képzésnek megfelelő jogosításhoz. Mindkét fajta: SEP és TMG oktató repülőgéppel rendelkezünk. Képzésre jelentkezők a klub elérhetőségén keresztül tájékoztatást kaphatnak az aktuális lehetőségekről, javaslatot adunk a megcélzott jogosításhoz szükséges döntéseikhez.
- Elsődleges követelmény az orvosi alkalmasság, melyet repülőorvosi vizsgáló helyeken lehet
megkapni. Enélkül egyedül repülés nem lehetséges. - Elméleti és gyakorlati képzést a klub motoros oktatói nyújtanak, emellett az elméleti anyag
elsajátítására egyéni felkészülésre is szükség van. - Gyakorlati képzés elfogadott hatósági tematika szerint a kecskédi repülőtéren történik, ami előtt és
után a feladatok átbeszélésére (briefing) kerül sor.
A motoros képzés előre haladását befolyásolja a növendék és oktató lehetőségei, az időjárás és a repülőgép rendelkezésre állása. LAPL képzésben minimum 30, illetve PPL jogosításhoz 45 óra repülés szükséges. A képzés hatósági vizsgával zárul. Elméleti vizsgát már a gyakorlati képzés befejezése előtt érdemes letenni, mely hatóság előtt, kilenc elméleti tárgyból feleletválasztós teszt kérdésekkel történik. Gyakorlati vizsga alkalmával hatósági vizsgáztatóval útvonalrepülés és a begyakorolt alapvető repülési elemek bemutatását teszteljük, melynek sikeressége után a növendék szakszolgálati engedélyt szerez. Szakszós klubtagjaink részére osztály és kategória jogosítások megszerzésére nyújtunk lehetőséget, illetve a folyamatos gyakorlatban tartást klub repülőgépeken.