A vitorlázó repülés a repülés berkein belül a légisportok királynőjének tekinthető. Hangtalan suhanás, a természettel való együttélés jellemzi. Mindez a pilótától nagy felkészültséget és odafigyelést igényel, nagy mértékben függ az időjárástól. A vitorlázó repülőgépeket siklórepülésre tervezik, ezért törzsük sima és keskeny, szárnyaik vékonyak, hosszúak. A mai gépek kompozit anyaga szén, vagy üvegszál. Tervezésük lehetővé teszi a légköri áramlatok (pl. termikek) kihasználását, amelyek segítségével emelkedni is tudnak. Műszerezettségük a pilóta repülési döntéseit segíti a paraméterek optimális kiválasztásában, navigációban és veszélyes közelség elkerülésében.
Aki ezt a szép hobbit, vagy sportot választja az idejének jelentős részét repülőtéren fogja eltölteni. Ez a sport csoportosan űzhető, ahol mindenkinek megvan a jól meghatározott feladata, hogy a repülőgépek levegőbe emelkedhessenek. A vitorlázó repülőgépek indítása legelterjedtebben a csörlés és a vontatás. A komplexebb teljesítmény gépek felszállást, vagy hazatérést lehetővé tevő hajtóművel rendelkeznek, mely használaton kívül behúzható. A vitorlázó repülőgépek indítása legelterjedtebben a csörlés és a vontatás. A komplexebb teljesítmény gépek felszállást, vagy hazatérést lehetővé tevő hajtóművel rendelkeznek, mely használaton kívül behúzható.
A képzésről bővebben:
A képzésre jelentkezés 14 éves kortól, jogosítás megszerzése 16 éves kor betöltésével lehetséges. Felső korhatár nincs. 18 éves kor alatt a klubtagsághoz és a repülés megkezdéséhez szülői beleegyező
nyilatkozat szükséges. Az egészségi alkalmasságot repülőorvos állapíthatja meg, ez az egyedül repülés előtt mindenképpen szükséges. Elméleti tanfolyamot az egyesület a téli időszakban tart, ezen kívül önálló elméleti felkészülésre is szükség van. A megszerzett tudással hatósági elméleti vizsgára lehet jelentkezni, mely teszt jellegű, általános repüléselméleti és specifikus tárgyakból áll. Gyakorlati oktatás a repülőtéren tavasztól őszig, a klub Twin Astir kétüléses repülőgépével általában hétvégén, vagy igény szerint nyári táborokban történik. Az oktatási napokon részvétel szerint arányos az előrehaladás, mely az ismerkedéstől, az egyenesvonalú repülés oktatásán keresztül a fordulók és iskolakör repülés, valamint különleges helyzetek oktatását beleértve mindenképpen oktatóval van.
Amennyiben vizsgarepülésen a növendék alkalmasnak minősül, egyedül oktató felügyelete alatt repülhet. A minimális oktatós repülés 15 óra és 45 felszállás, azonban általában ennél többet repülünk. Az oktatás végén hatósági vizsgarepülés van, ami után a pilóta önállóan repülhet, további jogosításokat, típusokat szerezhet, felszállási módozatokat tanulhat meg. Az Aeroklub Kecskéd képzési szervezete (DTO- bejelentett képzési szervezet) kizárólag klubtagsággal rendelkezőket oktat. Ezért elsődlegesen a klubtagság elnyerése szükséges, amihez a vezetőség döntése kell. A folyamatos tagság fenntartáshoz klubmunkát kell végezni a tagdíjfizetésen felül. A klubtag az igénybe vett szolgáltatásokért önköltségen fizet díjat. Fontos megemlíteni, hogy a klubtag felelősséget vállal a klub eszközeinek használatáért, megóvásáért.
Jelentkezés:
Aki repüléssel álmodik és a mi közösségünk megfelelő számára a klub elérhetőségek menüpont alapján felveheti a kapcsolatot és jelentkezhet, vagy további információkat szerezhet.